پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

اخذ كارت بازرگاني چگونه است؟

موسسه ي ثبتي و حقوقي

اخذ كارت بازرگاني چگونه است؟

۵۵ بازديد

اخذ كارت بازرگاني

اخذ كارت بازرگاني چيست؟

طبق قوانين كه گمرك وضع نموده جهت اين كه بتوانيد در عرصه ي تجارت فعاليت كنيد و صادرات و واردات انجام دهيد بايد كارت بازرگاني داشته باشيد و وجود آن براي اشخاص حقوقي و حقيقي جزء لازمات است.

براي اينكه بتوانيد كارت بازرگاني اخذ نماييد بايد ابتدا موسسه يا شركتتان را به ثبت برسانيد و در گام دوم دفاتر پلمپ دارا شويد و بعد از آن در اتاق بازرگاني محل خود عضو شويد.

بازرگاناني كه مي خواهند كارت بازرگاني برايشان صادر شود بايد به واسطه ي فرم هايي كه اتاق بازرگاني ارائه مي نمايد اطلاعاتي كه در مورد تجارتشان لازم است را به اتاق بازرگاني ارائه كنند و دو نفر از اعضاي اتاق بازرگاني معرف آنها باشند.

كارت بازرگاني طبق ماده ي ۲ از قانون صادرات و واردات حكم مجوزي را دارد كه به اشخاصي كه داراي كارت هستند اين امكان را مي دهد كه تجارت خارجي نيز انجام دهند .

مدت زماني كه كارت بازرگاني معتبر خواهد بود يكسال است و بعد از اتمام زمان اعتبار كارت مي شود با ارائه دادن مدارك مورد نياز آن را مجدد تمديد نمود.

با داشتن كارت بازرگاني ميتوان به راحتي علائم تجاري و همچنين برند هاي لاتين را ثبت كرد و براي صادرات كالا هاي مجازو ثبت و ترخيص كالا ها نياز به اين كارت ديده ميشود.

عنوان كارت بازرگاني عبارت است از :

كارت بازرگاني موردي

كارت بازرگاني خدماتي

كارت بازرگاني تجاري

كارت بازرگاني توليدي و صنعتي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.